söndag, juni 08, 2008

livet handlar om val...

I perioder väljer jag att stänga in mig i min alldeles egna lilla bubbla och stanna där för en stund. I bubblan finns bara jag och mitt egoistiska jag. Jag är spontaniteten själv som lever livet som om jag vore den som ska prioriteras i första hand och i enda hand. Jag följer impulser och mitt inre för att känna tillfredställelse i livet och känslan av välmående är hög.

Då vardagen närmare sig spricker bubblan och omvärlden gör sig påmind. Samvetet får en spark i arslet och tårarna får en anledning att rinna. Utanför bubblan finns ingen plats för att prioritera sig själv i första hand. Denna världen är inte skapad på det sättet.

Frågan är hur världen skulle se ut som alla valde att lägga prio 1 på sig själva. På nått sätt tror jag det skulle vara en skitvärld. Utanför bubblan är jag personen som tänker mer på min omvärld än på mig själv, på gott och ont. Men så hoppas jag att det kommer förbli...

Inga kommentarer: