tisdag, juni 24, 2008

Början på nått gammalt

Idag var jag och J duktiga och tog oss upp till berget för att motionera. Efter vissa tveksamheter över väder och vind tog vi till slut beslutet att ge oss iväg och som tack öppnade molntäcket upp sig och det blev en fantastiskt fin kväll. Perfekt för Billingens motionsspår bland stubbar och lerhögar. J, han var duktig och sprang medan jag tog en powerwalk med mina stavar. Provade dock att springa lite de sista hundra metrarna och tro det eller ej men det kändes ganska bra. Kanske ska jag sluta upp att nojja mig över mina benhinnor snart?

Slutsatsen av dagen är att man faktiskt blir piggare av att vara ute och röra på sig än att ligga framför tvn, trots att jag alltid har den tendens att förtränga detta när jag väl ligger där o har det gött. Jag kom även fram till att jag borde köpa mig ett par nya stavar då jag faktiskt tror att det skulle leda till att jag tränade mer.

Våga vara nörd!

Inga kommentarer: