tisdag, februari 12, 2008

när hjärnan vill jävlas...

Jag vaknade upp kl. 06.32 helt genomsvettig imorse. Något hade hänt som inte hänt på flera år...Jag hade drömt en mardröm. När jag satte mig upp i sängen så möttes jag av Gastons förvånade blick som undrade va fasen som var på gång.
För att förhindra att min absurda dröm återkommer inatt så känner jag att jag måste berätta om den här. Jag hoppas att ni kan sova efter att ni läst den. Det finns även en risk att ni inte kan sova för att ni kommer att ligga o garva över min hjärnas fantasi hela natten.

Det hela börjar utspela sig på en tågstation placerad i höjd med Lundens bostadsområde i Skövde där min pappa ska lämna sina barn för att resa till någonstanns ingen vet. Jag vinkar av pappa och går till mina syskon som sitter på marken en bit bort. Syskonskaran består av mina två bröder som är Taylor och Isak i Hanson Brothers och min syster som är skrämmande lik Sally i "A nightmare before christmas" (Isak finns bara där utan att göra något i drömmen).

Taylor mår allmänt piss och tycker att livet suger så därför sitter han där på stationen och för skoj skull skär sig med en kniv i sina fötter. Jag blir förbannad och beter mig sådär allmänt mammigt som jag alltid gör. Självklart gör detta att Taylor tycker det är ännu mer roande och börjar nu även skära sig i handlederna. Han mår inte sämre trots att bloder flödar och att såren ser groteska ut, utan sitter mest o skrattar.

Vi tar oss hem, där vår mamma väntar på oss, hon är dock inte närvarande i drömmen. Vi sitter nere i gillestugan (som är samma gillestuga som i huset där jag växte upp). Där fortsätter min kära bror Taylor att skarva i sina fötter som nu är hur svullna och äckliga som helst. Jag ropar på mamma och gråter men ingen verkar bry sig. Jag går därifrån och låser in mig på mitt rum.
Några minuter senare hör jag min syster (sally-kopian) och Taylor skrika åt varandra och jag springer till köket där de verkar befinna sig. Där finner jag Taylor död på golvet samt min syster som nyss mixat alla Taylors tår i en blender tillsammans med mjölk. Hon hade fått nog.

Jag vaknar....

4 kommentarer:

brempi sa...

Haha
Ska man drömma mardrömmar ska man drömma om the Hanson brothers.

Anonym sa...

det var bland det konstigaste jag hört...börjar undra om det är något fel på vattnet i skövde? :)

Anonym sa...

Eh, okej... annars mår du bra? :)

Anonym sa...

Det är nog större risk att det är fel på mig, rent allmänt ;)