torsdag, augusti 23, 2007

världens bästa plats?

introt på skolan har nu startat. känns lite, eller ah igentligen väldigt tråkigt att missa den sista intron innan man examinerar pga av att kämpar på sjukhuset just nu. känns konstigt att vara "erfaren" högskolestudent som går sitt sista år på högskolan i skövde. jag började ju nyss!
jag var tvungen att gå till skolan en sväng idag för att känna av stämningen, och visst är det nått visst med nya studenter.
jag hittade en liten turistbroschyr om skövde som jag plockade med mig och jag bara måste citera välkomsttexten som pryder första uppslaget:

"Välkommen!
Mellan Vänern och vättern, vid foten av berget Billingen och omgivet av vacker natur ligger Skövde. En stad med 50 000 invånare, Sveriges första riktiga kulturhus, en mängd restauranger, pubar, caféer och uteställen, goda övernattningsmöjligheter, besökvärda turistmål och en spännande historia som börjar långt tillbaka i tiden. Ett besök i Skövde behöver aldrig bli det andra likt. Bara du själv kan bestämma vad som ska hända. Är du ute efter sport, kultur, historia, nöje, mat eller kanske bara avkoppling?
Oavsett vilket så har du hittat rätt. Varmt välkommen till Skövde!"

du kan inte med att säga att du INTE vill flytta hit nu!?

Inga kommentarer: