fredag, augusti 17, 2007

du gör mig aldrig besviken

jag har gått och känt att Lars Winnerbäcks musik kommer längre och längre ifrån mig. kanske beror det på att man inte kunnat gå o se han nångång i sommar (jämfört med mina 3 konserter förra sommaren) eller för att det gamla materialet gått runt i skivspelaren så många varv att antalet regndroppar som fallit från himlen under denna sommaren ses som fjuttiga. Att den nya turnéplanen ligger uppe och biljettförsäljningen är i full gång har inte fått mig att agera, Mycket beroende på att jag är skeptisk inför kommande skiva.


efter att ha lyssnat på nya singel "om du lämnar mig nu" har min åsikt ändrats. Det finns en viss musik som framkallar den där svidande värken i magen, tomheten i bröstet och känslan som inte går att beskriva. Lasse är en av dessa personer som har förmågan att skapa denna musik. den nya låten framkallar exakt samma känsla. det finns hopp om kommande turné och det finns en stor chans att jag köper på mig biljetter ganska snart:)
"Jag skulle pröva mina läppar mot nån annan om du lämnar mig nu"

Inga kommentarer: