onsdag, juli 25, 2007

Mon Petit Gaston

japp nu är det klart. mina namnförslag på kissen blev nerlagda för jag kom på det självklara namnet på kraken: GASTON. jag pratar alltså katt om ingen kunde räkna ut det själv.

markus blir arg på mig för att jag sitter och planerar namn på en katt som jag kanske inte ens får. Att den lilles immunförsvar just nu är nedsatt betyder ju inte att den inte finns! och finns det en katt så ska den få ha ett namn, och skulle katten dö så har den iallafall en gång funnits och med andra ord bli ihågkommen med ett namn.
Jag ser det lite som att skaffa barn, klart man måste planera i förväg, man kan ju inte få hem den lille utan att ha vad den behöver!! det ska skaffas transportlåda, kattlåda, leksaker, mat etc. allt måste ju stå klart när lille Gaston kommer hem.

dagarna går så långsamt. jag hoppas jag får hem honom nästa helg.

1 kommentar:

Myrkott sa...

vadå, katter har ju nio liv, klart de ska ha ett namn också :) Och Gastons immunförsvar kanske bara ger honom sju liv, men det klarar man sig bra på också!