lördag, oktober 21, 2006

en lördag i sitt egna slag.

idag har det vart den mest pluggfyllda lördagen på bra länge, men trots detta va den rätt rolig. det blir mycket spaning och fniss i biblioteket när vi flickor pluggar tillsammans, den saken är säker =)

måste skriva ner en rolig incident under dagens lunch.
Jag o Frida satt på skolan o käkade då plötsligt PANG, en fågel flyger in i rutan brevid oss.
vi sitter chockade o tittar på det lilla livet som ligger livlös på marken....
när blodet flödade runt det lilla pippihuvudet tog det oss tillbaka till våra studier om hjärnblödning och för att verka smart kläcker jag kommentaren:
-"nemen stackarn, han har nog drabbats av en subendokardiell blödning" (dvs. blödning efter icke q-vågsinfarkt i HJÄRTAT!!!)..jag kanske borde plugga lite till..

den mest klockrena kommentaren la dock Frida efter en stund av medlidande:
-"tänk om den bara skulle hoppa upp och börja dansa som fågeln i kalle anka på julafton! va för vånad man skulle bli"

hahaha, jag har inte garvat så mycket på länge!!

nu vill jag dansa loss..jag har mina behov, det är ju lördag ;)

Inga kommentarer: