onsdag, oktober 11, 2006

EKG-mätning

dagens största happening: EKG-mätning i skolan.
japp under dagens labb så visades det att det bara var jag, läraren och en tjej till som dök upp (ska kanske lägga till att det funnit ca 5 tillfällen tidigare att gå på men självklart så blev det att man gick på det sista).

min testperson (vilket logiskt sett blev den andra deltagaren) fick lägga sig på britsen medan jag höll ett hårt grepp i elektroderna. när alla va fastklistade o analyserade så skrevs resultatet ut.
och det var då det skrämmande hände!!!

läraren såg oroat på hennes hjärtslag och kurvor (på pappret alltså). Det visade sig att hon hade större störningar i hjärtrytmen och detta skyllde hon på... MIG!

ursäkta? här har jag stått med mina kalla händer på hennes halvt nakna överkropp i ca 15 minuter och med stor expertis räknat revben och satt fast elektroder med största kärlek och respekt för mitt framtida yrke, och så skyller tanten på att jag gjort fel?
något sådant skulle ju självklart inte kunnat ha hänt!

jag är orolig över hennes tillstånd..jag hoppas hon dyker upp i skolan imorgon...fullt levande.


Inga kommentarer: