fredag, mars 23, 2012

Tak över huvudet?

Jaha, då var det det här med bostad då.
Göteborg har ju inte den mest tillgängliga bostadsmarknaden i Sveriges land. Magnus bor nu tillfälligt på 37 kvm efter att hans tidigare lägenhet brann ner till ingenting. Han kommer troligtvis bli utkickad ur denna lagom till sommaren, och lagom till att jag kommer ner. Men vad händer då?

Att få tag på en hyresrätt verkar ju långt ifrån lätt och bostadsrätterna når ju fantasihöjder i pris.
Men vi kollar runt, Magnus går på visningar och förhandlar med bank och föräldrar och vi har något att utgå ifrån, men ack, dessa priser, dessa priser.

Därför ber jag er där ute...har ni kontakter? Har ni någon möjlighet att hjälpa oss få tak över huvudet till sommaren? Jag är osäker på hur glad min mamma blir om jag flyttar hem till henne igen...

Inga kommentarer: