onsdag, juli 21, 2010

formsvacka

3 dagar har jag jobbat nu och det tog 3 dagar att slita ut mig. Jag vill ha semester igen tack!

Idag rann tårarna ned för kinderna på jobbet. Jag har lipat totalt två gånger tidigare under de fem åren jag jobbat inom hälsoväsendet. Idag var gång nummer 3 med andra ord. Troligtvis handlade det om för mycket empati i kombination med press, i kombination med tankar på döden, i kombination med orättvisa, i kombination med trötthet och i kombination med eftertanke.

Som tur är har jag fantastiska kollegor runt omkring mig på som förstår och stöttar, det gör att jag orkar stötta patienterna och dess anhöriga i svåra situationer. Jag vet inte vem som skulle ha psyke att klara det annars.

Som jag sagt tidigare, Jag älskar mitt jobb men ibland är det bara rakt igenom skit!

2 kommentarer:

brempi sa...

Är inte världen skyldig dig två veckor i Egypten?

Linda sa...

..minst!