tisdag, april 06, 2010

trots grå himmel skiner solen inne.

Igår var både jag och mannen lediga, min enda lediga dag under påsken. Det blev låång sovmorgon och sen thaigryta till frukost ;) För att göra något vettigt planerade vi en kort promenad i solen, en promenad som visade sig blir bra mycket längre än vad vi kanske tänkt. Efter mer än 2 timmar var vi tillbaka igen. En underbar promenad längst älven och i områden vi aldrig vart i förr. Vi hamnade till och med i en rysk-ortodox kyrka där vi möttes av en dam med sjal på huvudet som knappt ville släppa ut oss igen. Ja, påskkärringar finns överallt dom, men denna var ganska söt trots allt ;)

Jag ser fram emot att gå vilse i Frogner snart, min favoritdel av Oslo. Full med vackra hus och rikt folk överallt. Där kan jag gå o drömma mig bort i timmar :)

Inga kommentarer: