söndag, april 04, 2010

Jakten på Julia

Har suttit och kollat på SVTs "Jakten på Julia" nu där en motspelerska till Måns Zelmerlöv ska uteses till musikalen Romeo & Julia.

Fram till nu har produktionen valt fram vilka 10 kandidater de önskar ska få rollen. Nu blir det upp till tittarna att välja sin favorit, de lägger alltså "valet i folkets händer". Myglet, enligt mig, är det att de valt att filma vissa av tjejerna så otroligt mycket mer än andra under de första programmet. Man har "lärt känna" några få medan andra helt försvinner i bakgrunden. Det gör det med andra ord lättare för vissa tjejer att bli populära än andra. Produktionen "hjälper" med andra ord svenska folket att välja sin favorit. Att de kommer hjälpa svenska folket vidare med att välja sin favorit har inga tvivel om, de har makten över kamerorna.

Det mest irriterande är att en skitproduktion har fått mig att bli irriterad. Varför ta av mig värdefulla energi, varför gör detta mig irriterad över huvudtaget?

Varför sitter jag och glor på skiten?
Det är nog den största frågan.

3 kommentarer:

Sara Helmersson sa...

Håller med dig. Dock tycker jag att det är ett roligt program, men kanske mest för att lilla Ellen från lilla Vingåker är med! :)

Kleinen sa...

Komiskt nog så tycker jag det är HON som får tokmycket uppmärksamhet. Har hon vart me i något annat, idol eller nått? Tycker hon känns så bekant.

Sara sa...

haha.. Kan faktiskt hålla med om det. Men hon är väldigt duktig för att aldrig tidigare ha gjort detta/har ingen utbildning inom teater osv. Hon har varit med i en grupp som heter Kick, i övrigt är hon ganska okänd :) Jag anmälde mig idag till att vara publik i Sthlm den 24/4.. haha.