torsdag, april 22, 2010

Hemma

Tillbaka i Oslo. Micke gick direkt och jobbade och jag tog all packning med mig hem. Nu sitter jag mest här och känner mig depp. Sådär depp man kan känna sig ibland utan att nån större anledning behöver ligga bakom. Visst känner jag mig depp över resan som aldrig blev av och för det faktum att det ser ut att dröja innan jag kan få ledigt till ny resa.

När jag känner mig såhär får jag ett akut behov för att göra nått som stimulerar vardagen och bota tristessen. Vad ska jag göra? Tatuera mig? Pierca mig? Vaxa bort varenda hårstrå på kroppen? Köpa nått oväntat via internet? Gå till frisören och få en totalförändring?

Jag provar att gå en tur till gymmet först. Kan det stimulera för stunden så sparar jag både pengar och ångest över dumma handlingar!

Inga kommentarer: