onsdag, november 25, 2009

Gråa dagar

Idag slet jag mig upp ur den underbara sängen vid 10-tiden då det är kvällsjobb som gäller idag. Nu för tiden vaknar man alltid av mörker oavsett vad klockan visar, och det känns så tungt och man är alltid lika trött. Jobbet på sjukhuset är tungt i nuläget pga kombinationen av underbemanning och komplicerade patientfall och mina krafter vill inte infinna sig. Ibland funderar jag över mitt yrkesval, hur det påverkar mig.

Många dagar önskar jag att jag valt ett yrke med mindre ansvar och med mindre kontakt med människor. De flesta människor jag möter i mitt jobb är i stort behov av energi och kraft att jag ger så mycket av min egna att jag i slutändan står där utan. Självklart finns det dagar man får så mycket tillbaka, så mycket värme och så mycket tacksamhet, och det är dom dagarna som gör att man aldrig skulle kunna tänka sig ett annat yrke. Jag tror jag skulle behöva en semester och komma bort till solen. Det vore helt underbart. just nu passar det dock inte in i schemat utan jag får nöja mig med att läsa andras resebloggar och drömma mig bort...

Att jobba med andra människor är många gånger en kliché och är inte alltid så fint och underbart som det låter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen mig i det du skriver. Jobbet som spl är inte alltid så där jätteroligt.