söndag, juli 13, 2008

Helg Deluxe

Torsdag
Jag ska väl kanske börja med att erkänna att känslan av helg började redan kl 16 torsdag eftermiddag när jag gick ut genom dörrarna på KSS. En skön känsla utan dess like som följdes av att man tog några öl på Husaren och njöt av att vädret var bättre än förväntat.

Fredag
Vaknade med ett leende på läpparna, äntligen fredagen den 11 juli. Har sedan länge planerat mitt Göteborgsbesök med konsert och kompisvisit. Packade lite impulsivt ner det viktigaste i min väska och mötte upp P på stationen. En och en halv varm timme senare var vi framme och mötte Göteborg med solen i ögonen. Kvällen bjöd på trevlig tillställning ett stenkast från slottsskogen med mycket musikprat med likasinnade till min stora förtjusning. Vid 20-tiden drog vi oss mot slottsskogsvallen och Lasse. Konserten framkallade ett konstant leende, nått glädjetjut men även stundvis en klump i hjärttrakten, precis som en Lasse-konsert ska vara. Ska väl dock konstatera att det inte var den bästa konsert jag sett, men han är ju ändå den han är. Fin. Höjdpunkt: Tvivel. På albumet Daugava sjunger Lasse om att han väntar på ett regn som han kan förlora sig i. Påväg hem i natten fann jag mig mitt regn jag kunde förlora mig i och jag kunde höra ett stort hjärta som slog...

Lördag
Vaknade i "gryningen" i en lätt ekande lägenhet och kunde för en stund låtsas att det var jag som skulle flytta in i den där lägenheten i centrala Göteborg. Värme. Käkade frukost på stan innan det var dags att åka tåget tillbaka till Skövde. Väl hemma var det till att säga hejdå till P. Jag hoppas inte han drunknar när han är på sydligare breddgrader. Själv fick jag åka så långt som till Hjo och gå på hantverksmässa med Mor och sällskap. Mys. Kvällen bjöd på hysteriskt rolig BUZZ-turnering hemma hos M. Showkanalen bjöd sen på medleys utan dess like på Husaren. Jag gick hem ganska tidigt, kände mig för nykter för tåtrampare, för lättirriterad för att orka med dåliga raggningsrepliker och för mänsklig för att inte känna saknad.

Söndag
Vaknade av telefonen som ringde kl 12.17. Underbart. M som ringde och kontrollerade att jag levde och sa en massa snälla saker som värmde ända in under täcket där jag låg i mina smultronlakan. Nu har jag precis ätit frukost som bestod av en massa jordgubbar och risbollar med vit choklad som jag införskaffade mig på marknaden igår.

Min helg har vart såå deluxe...

2 kommentarer:

Myrkott sa...

Jo tack, det är bra nere i södern. Vi åker snart norrut till Nyköping för att kunna bete oss som tonåringar igen och inte lyfta ett finger på en vecka...
Läser att det är ganska bra i Skövde också. Och Daniel yttrade något om att det kanske till och med är väldans bra ;)Hopps vi ses snart!

Kleinen sa...

Brodern snackar för mycket...I Skövde skiner alltid solen!!