måndag, september 10, 2007

som fint ogräs...

Lille Gaston är numera lite större Gaston. det är helt galet va det lilla livet växer fort, det är som ogräs fast mycket mycket fint ogräs. Jag tycker det är lite mysigt att han växer för det blir "lite mer att ta i". Sen är det ju självklart mysigt när dom är bebisar med men alla ska vi bli gamla någon vacker dag.
Idag Har jag och min sambo haft en ganska varierad dag tillsammans. det började med en relativt hemsk morgon då han inte ville låta mig sova längre än sju, samt att han vägrade att acceptera att han blev utslängd från sovrummet. Det slutade med att man snällt fick öppna dörren igen och lillen somnade efter en stund i fotänden av sängen.
Dagen fortsatte med att jag välte ut tvättmedel över hela vardagsrummet som jag snabbt fick dammsuga upp för att undvika få en förgiftad katt. Gaston var dock inte så intresserad av det vita pulvret utan roade sig istället med att riva ner en kruka som gick i 1000 bitar.
Man får väl se det positivit, jag hade ju redan dammsugaren framme. framåt kvällen så har vi bara vilat och myst. Han somnade på min mage och vi snarkade ikapp i soffan.
Han är så fin.

Inga kommentarer: