tisdag, maj 29, 2007

ska man eller ska man inte?

jag har stora problem med att bestämma mig över saker och ting i mitt liv.
för ett år sen tillbaka så var jag helt säker på att jag skulle skaffa mig en liten kattunge här hemma, jag hade kontakt med hussar och mattar lite varstanns för att sedan tveka och ångra mig. sedan har jag slutat tänka på det området för att nu åter igen bli besatt av blocket.se-annonser över toksöta små kissar.
men jag har ju sånna problem med hur jag ska göra....
orosmoment:
1. kommer den lille kissen (som kommer att bli större) trivas i min nuvarande ganska begränsade lägenhet?
2. kommer den lära sig gå på kattlådan eller kommer den bajsa på min vardagsrumsmatta hela tiden?
3. kommer det stinka på heltid i min lägenhet?
4. kommer alla mina möbler bli sig lika?
5. kan jag ens klara av att ta hand om en katt (jag aldrig ägt en förrut)
6. kommer mamma någonsin komma o hälsa på mig igen om jag skaffar än?
7. kommer mina vänner ställa upp som kattvakter när det krisar sig?

saker som är säkra:
1. jag ska ta hand om den som om det vore mitt barn
2. den ska få obegränsat med mys och kärlek
3. jag är redo att ha den en lång lång tid framöver.

är det för många orosmoment för att ta ett beslut?

1 kommentar:

Myrkott sa...

Jag är helt övertygad om att den kommer att trivas om den får rätt stimulans och en massa grejer att göra. Du får ha ett sånt där tjusigt "katttorn" i lägenheten. Det går ju faktiskt att uppfostra katter också men lite svinn på möbler får man räkna med :)

Det viktigaste... vi måste se till att den går ihop med Thorsten! :)

Jag röstar för katt!