tisdag, oktober 26, 2010

Välkommen mina kära barn

Nu har jag avslutat två intensiva introduktionsdagar med sjuksköterskestudenter som kommer vara på avdelning de kommande 7 veckorna. I vanliga fall är praktikperioden på kirurgisk avdelning 9 veckor men denna gången var nått undantag. När jag själv utbildade mig i Sverige var praktikperioden 5 veckor, varav 4 av veckorna var fysiskt på sjukhuset. Känns lite som ett skämt i jämförelse.

Det är 6 st studenter i 20-års åldern som kommer vara på avdelningen samtidigt och jag ska ha bedömnings ansvar för hela gruppen. Det kommer nog bli ganska krävande men jag ser fram emot det. Det blir mer administrativt jobb och ett litet break från det vanliga arbetet med patienterna.

Jeg gleder meg ;)

1 kommentar:

Miss0 - svensk tjej i Oslo sa...

Härligt med lite sånna uppgifter nu också då! :D Du jobbar dig uppåt ;) hehe.

Ah men då är du med och tävlar då med andra ord :)