fredag, juni 26, 2009

MJ død

Vid midnatt blev jag veckt av telefonen som ringde. Mickie ringde och berettade att MJ var død. Jag ska erkenna att jag inte opplevde någon større sorg. Jag var mest trøtt och somnade som ett litet barn så fort telefonen var pålagd igen. Jag antar att det var før att frasen "Jag har en tråkig nyhet" i mina øron hann innebera bra mycket verre saker innan den helt nådde mig.

I dag på morgonen gick jag førbi sjukhusets kaf'e der de spelade en av hans låtar på høgre ljudnivå en vanligt. Till min øverraskning så fick jag ett litet hugg i brøstet. Som en liten sorg som kom før en person jag aldrig brytt mig så mycket om men endå alltid gillat. Før visst hade jag velat gå på hans avslutningsspelningar i London i sommar om jag haft møjlighet...

Tenker på alla hans fanatiska fans. Jag tenker på en klasskamrat jag hade på gymnasiet, hon levde før han. Jag ger idag mina tankar mer till henne en till MJ. Jag bara er sån.

Inga kommentarer: