onsdag, januari 16, 2008

vuxenskräck

Jag har nu vart i Lidköping och lekt sjuksköterska i 3 dagar, och jag är så sjukt trött på arbetslivet redan. Mina handledare och alla goa tanter och gubbar är jättebra men problemet är att arbeta hela dagarna för sen åka hem och slappa/sova för att nästa dag återvända till samma rutiner, gör mig lite halvt galen.
I maj är jag (förhoppningsvis) legitimerad Sjuksköterska. förstå...en legitimation!! Det betyder att jag har ett yrke och att jag ska ta ansvar och därmed bli vuxen. bara tanken är skrämmande. Jag borde börja skicka iväg mina jobbansökningar men rädslan för allt gör att jag inte får iväg dom. jag måste skärpa mig nu!

Just nu längtar jag till helgen då jag och mina flickor ska ut och dansa och vara galna på bogrens för det är sånt som ungdomar gör, och än sålänge är jag väldigt ungdomlig.

jag ska njuta av varenda sekund

Äre fest eller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt mig, men...Hahahaha!

Anonym sa...

Vi kommer aldrig bli gamla... No way! Jag vägrar!

brempi sa...

Ingår det andningsmask(sån där för att slippa baciller när man ger mun-mot-mun metoden) i legitimationen?