söndag, januari 27, 2008

Konståknings EM

Idag har jag ägnat eftermiddag åt att ligga i soffan och kolla på uppvisningen på Konståknings EM i Zagreb. Kan faktiskt inte tänka mig många bättre sätt att spendera en söndag på.
Kändes som det var längesen jag såg nån konståkning nu, självklart blev man sugen på att snurra på sig skrillerna och känna av det igen, men ännu mer sugen blev jag på att köpa biljetter till Konståknings VM i Göteborg. Attans att det va vara så dyrt bara.

Jag var tvungen att besöka youtube för att finna klipp på stjärnorna från min tid. Ja, ibland kan man känna sig gammal och förlegat när alla åkare idag har namn man aldrig hört talas om.
Det finns en åkare som lämnat spår i mångas hjärtat, likaså i mitt. Aldrig har någon annan åkare lyckats få mig att gråta av att åka ett friprogram, men han lyckades.

Jag tycker att ni ska använda 4 minuter av era liv och kolla in Alexei Yagudins helt otroliga friåkning från OS 2002.

1 kommentar:

amanda sa...

ja han kommer alltid va numero una.
kommer ihåg hur fullkomligt överlycklig jag var när pappa fixade hans autograf och en bild 2003 när han var på em i malmö (han var ju tränare åt andrei griazev)..
oh my god :D
hihi
kom till vm! det kommer såå vara värt det.