tisdag, februari 01, 2011

Tankar under en grå dag

Vågar jag ha tro på framtiden? När kan jag slappna av? Är det lönt att tänka framåt? Är det lönt att tro på det förflutna? Kommer sommaren blir varm i år? Kan man lita på människor till 100%? Är det förnuftigt att lägga en plan för sitt liv? Är det möjligt att leva i nutid? Är det möjligt att leva för dagen? finns det möjlighet att operera bort tårkanalerna? Borde jag ha tro på mig själv? Borde jag tro på andra? Kommer jag ha mina vänner livet ut? Har jag gjort rätt val? Lever jag det liv jag önskar? Finns det människor som aldrig får en klump i magen? Skulle du kunna boka en resa med avgång om 2 år? Är tvåsamhet lycka? Har du drömmar? Vågar du tro på dom? Finns begreppet trygghet med långt perspektiv? Saknar du någon? Tillåter jag mig att trivas? Är det lov att vara rädd mitt på dagen? Hur är det att inte bli älskad av sin familj? Hur är det att leva ett liv utan barn? Hur lever man ett liv med barn? Älskar man utan svartsjuka? Är avund en del av det mänskliga beteendet? Kommer solen skina mer i framtiden? Kommer de gråa dagarna att försvinna?

Inga kommentarer: