onsdag, mars 03, 2010

Dags för en extra försäkring?

Idag var jag uppe på personalavdelningen på sjukhuset för att få veta vad mina försäkringar innebär som jag har via jobbet. Har nämligen på senare dagar börjar fundera på om jag är försäkrad överhuvudtaget när jag trampar runt här på de norska gatorna.

Jag fick träffa en trevlig person som ansågs som mest kunnig inom området på huset. Hon var snabb att svara på frågorna och det var inga frågetecken efteråt. Slutsatsen var följande efter samtalet:

Har jag försäkring?
-Ja, både på arbetsplatsen och på fritiden

När får jag ersättning?
-Du får ersättning om du råkar ut för något som leder till 100% invaliditet eller död.

hmm..får jag ersättning om jag får en isklump i huvudet när jag går till jobbet?
-Ja, det beror ju på följderna, men skulle det leda till dödsfall så får du väldigt god ersättning.


Min gravsten kommer vara snyggast av alla!

Inga kommentarer: